29 Mayıs 2016 Pazar

Feride Harman


Feride  HARMAN , Eylül  1973- 16 Aralık 2002

Feride Harman,  KÜRECİK Dumuklu  köyü doğumlu.. Kürecik lisesi mezunu.  68 kuşağının  yarattığı devrimci değerlerle büyüdü.Sosyalist fikirleri öğrendikçe sınıfsal çelişkinin ayrımına vardı. Yokluğun yoksulluğun bir kader olmadığını ; bu kaderin değişmesi için mücadeleye atıldı.. Gözaltılar işkenceler  yaşadı. Hapis yattı. 19 Aralık'ta  hapishanelere yönelik başlatılan operasyon sırasında Malatya hapishanesindeydi. “ saldırı ve katliamı” sıcağı sıcağına yaşadı. Tahliye oldu. Yüreği beyni içerdeki tutsaklarla birlikteydi. Hapisliğin tüm zorluklarını biliyordu.. "Ben dışarı cıktım" deyip köşesine çekilenlerden değildi. . Tutsakların yaşam koşulları iyleşmesi için hayatını ortaya koydu. Feride hayatın baharındayken 29 yaşında bizlerden fiziki olarak ayrıldı. Feride ölümümü bilerek göze aldı. O ,yaşama sevdalı olduğu için ölüme meydan okudu. Feride emekçi halkın özgürlüğüne sevdalıydı, , Feride yoldaşlarına sevdalıydı. Feride Devrim ve sosyalızme sevdalıydı . O ,sevdayi büyütmek istiyen bir kardelendi. Feridenin Mezarı Kürecik  dumuklu köyündedir .
Kardelenimizin yaşama  dair görüşleri şöyle;

 Merhaba

........”.Bandımla gömülmek istiyorum. Şu anda başımda olan bantla gömülmek istiyorum.
Toprağa verilirken Mitralyöz'ü çalıp söylemelerini istiyorum.
Ayrıca mezara konurken yüzümün açık olmasını, yalnızca ince kırmızı bir baş örtüsü örtülmesini istiyorum.
- Mezarıma söğüt ekilmesini
- Mezarımın yanına ateş yakılmasını
- 40'ında ayrıca çocuklara şeker dağıtılmasını istiyorum.
- Ayrıca kır çiçekleri mezarıma ekilsin.
- Ellerime kına yakılmasını istiyorum.
- Malatya'da köyümüze gömülmek istiyorum.
- Tililili çekilmesini istiyorum.  „
Feridenin idialleri bu satırlarda gizlidir denilemez çünkü;Dumuklu köyü "Yarin yanağından gayri her şey ortak" diyen Alevi Hakikatçıların yurdudur.O çocukluğundan itibaren ninnilerle büyüdü. . Ateşi çalmak, kınayi yakmak, çiçeklerle örtünmek ,türkülerin eşliğinde doğaya gömülmek istiyen sevgili Feridenin sevdiği bir türküyü sizlerle baylaşayım;

Karşıdan Görünen Ne Güzel Yayla    

Karşıdan Görünen Ne Güzel Yayla 
Bir Dem Süremedim Giderim Böyle 
Ela Gözlü Pirim Sen Himmet Eyle 
Ben De Bu Yayladan Şaha Giderim 

Eğer Göverip De Dosttan Olursam 
Şu Halkın Diline Destan Olursam 
Kara Toprak Senden Üstün Olursam 
Ben De Bu Yayladan Şaha Giderim 

Pir Sultan Abdal'ım Dünya Durulmaz
Gittiğinden Öbür Geri Dönülmez
Gözlerim De Dost Yolundan Ayrılmaz
Ben De Bu Yayladan Şaha Giderim

Sivas-Feyzullah Çınar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder