29 Mayıs 2016 Pazar

Hüseyin Duman

Hüseyin Duman 1971- 1999

Hüseyin Duman 1971 Kürecik Harunuşağı doğumlu..Tekstil işçisi, 
Hüseyin Duman, 17 Nisan 1999 tarihinde, seçimlerden bir gün önce, SİP seçim konvoyuna yapılan saldırı sırasında arkadaşlarını korumaya çalışırken Ülkü Ocakları başkanlığı da yapmış olan İhsan Bal tarafından göğsünden vurularak öldürülmüştü.

 "İnandı ve inançları için mücadele verdi"mücadele arkadaşı  Çiğdem Özmen, "Hüseyin Duman inanmadığı hiçbir işi yapmazdı, işten arta kalan zamanlarda oturup tartışırdık, mücadeleye körü körüne girmedi. Araştırarak, tartışarak girdi. İnandı ve inançları için mücadele verdi" dedi. Seçim mitingi öncesi Avcılar'da Duman'la birlikte çalışma yaptıklarını anlatan Özmen, "Hüseyin'le miting öncesi yaptığımız afişlemede faşistler afişe saldırıp bıçak çektiklerinde tereddütsüz ilk öne atılan o idi. Seçim mitingine gelebilmek için iş yerinde patronunu ve iş arkadaşlarını örgütleyen yine o idi" derken 
Hüseyinin Kuzeni Bese  duman ise;"  babam öldükten sonra  ben Antepte amcamın evinde kaldım.. Hüseyinle çok ilgilendim. Günlük yaşamımım bir parçasıydı. onun ablası olmuştum. Hüseyin 6-7 yaşlarında iken Demirel Antebe gelmişti. Demirel siyah büyük bir arabayla dolaşırken . Hüseyin  Demirelin arabasına taş fırlatıp  vurduğunu ve polislerin kendisini kovaladığını bana  söyledi. Polisler eve gelirse Hüseyini yakalarlar diye düşündüm.  Hüseyini hemen yan binadaki evin altkatında sakladım.  Polisler eve geldiklerinde  evin her tarafını aradılar bulamadılar. Polisler geldikleri gibi gittiler.  Hüseyini sakladığıma çok sevinmiştim. Yakansaydı çok dayak atarlardı."dedi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder