29 Mayıs 2016 Pazar

Fatma Koyupınar

Fatma Koyupınar  - 1972- 27 Nisan 2006
Fatma Koyupınar  22 Şubat 197 Gaziantep doğumlu.kürecik Bekiruşağı köyünde. Mezarı Gazianteptedir.
   Gaziantepte kürt ve Alevi bir ailenin  9. Çocuğu olarak dünyaya  geldi..İlkokuldan itibaren  çalışma yaşamına katıldı.  Yaşıtlarından farklı olarak ailenın geçimini sağlamanın sorumluluğunu hissetti.Eğitimini çalışarak sürdüren Fatma,G.Ü. MYO bölümünde okurken insanlığın kurtuluş için ölüme meydan okuyun  Meryemi, kardeşi
Zeliha Koyupınar son anını şöyle anlatıyor.
“....Beni en çok etkileyen tabi ki şehit düşme anıydı. Su içiriyordum damlalıkla. Birkaç yudum içti. Son verdiğim suyu yutmadı. "Fatma yutsana" dedim. Nefes almıyordu, Nabzını kontrol ettim, atıyordu. Birkaç kere daha "Fatma, Fatma" dedim, salladım. Artık nefes almıyordu. Öyle güzel, huzurlu ve acı çekmeden, belli etmeden gitti ki.... Hassas bir insandı, hep neşeliydi. Sinirli zamanları çok az olmuştur. Farkında olmadan sinirlenmişse de mutlaka özür dilerdi.
Sorduğunuz zaman dilimi yaklaşık bir yıllık. Çok farklı duyguları birlikte yaşadık. Mesela Serdar Demirel şehit düştüğünde birkaç gün içine kapandı. İki ekip arkadaşı da şehit düşmüştü. Şunun çelişkisini yaşıyordu. ‘Bir an önce hedefime ulaşayım mı yoksa uzatabileceğim kadar uzatayım mı...’ Sonradan anlattı. ‘Uzatabildiğim kadar uzatayım ki, yeni başlayacak insanlar daha geç başlasın’ kararına vardı. Feda eylemini yapamadığı için üzülüyordu. ‘Uzatırken elden ayaktan düştüm’ diyordu. Özellikle yatağa bağımlıyken ihtiyaçlarını göremediği için "size eziyet ediyorum" diye düşündüğü çok zaman oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder